Nauka i cele

Nauka Lectorium Rosicrucianum opiera się na koncepcji „dwóch ładów natury”. Po pierwsze istnieje znany nam porządek natury zawierający zarówno śmierć, jak i życie. Wszystko podlega w nim cyklom narodzin, życia, umierania i ponownych narodzin. Po drugie istnieje też pierwotny, boski ład. Pierwsze z tych dwóch pól egzystencji jest światem przemijalności, powstawania, kwitnięcia i przemijania, lub też „dialektyki”; drugie jest światem nieprzemijalności, „statyką”(…)
Czytaj dalej

Historia

Lectorium Rosicrucianum, Międzynarodowa Szkoła Złotego Różokrzyża powstała w Haarlem, w Holandii, gdzie do dziś mieści się jej siedziba główna. Początki Szkoły sięgają roku 1924, kiedy to bracia Z. W. Leene (1892 – 1938) i J. Leene (1896 – 1968) przyłączyli się do Towarzystwa Różokrzyża, wspólnoty założonej przez Maxa Heindla w roku 1909, w Oceanside w Kalifornii, w USA. Dwaj bracia wkrótce stali się jej bardzo aktywnymi członkami, a w 1929 roku poproszono ich o kierowanie grupą holenderską.
Czytaj dalej

Uczniostwo w szkole

Nauki o transfiguracji nie należy rozpatrywać tylko teoretycznie – trzeba ją przeżyć, wprowadzić w życie. Przeżywanie tej nauki jest głównym celem uczniostwa Szkoły Duchowej. Dla tych, którzy nie czują się gotowi do praktykowania uczniostwa w tym sensie, a jednak pragną pozostawać w kontakcie ze Szkołą, możliwe jest członkostwo. Obie formy przynależności połączone są z uiszczaniem comiesięcznych składek.
Czytaj dalej

Dzieci i młodzież

Szkoła Duchowa Złotego Różokrzyża rozwinęła międzynarodową pracę z młodzieżą, aby pozostawać do dyspozycji rodziców i dzieci w szybko zmieniających się czasach. Praca ta rozwija się intensywnie również w Polsce. Podstawę dla niej stanowi przede wszystkim miłość i przyjaźń – których nie należy jednak rozumieć w zewnętrznym znaczeniu tych słów. Chodzi tu bowiem o idee objawiające się z rzeczywistości nowej duszy oraz wewnętrznej potrzeby
Czytaj dalej